Sider

mandag den 17. februar 2014

Der var diskere, de rå i læderjakke og så var der

flippere i min ungdom!

Jeg tilhørte den sidste gruppe, der befandt jeg mig så fint i gamle lappede sweatre, røde skisokker i sandalerne, mælkemandsstribede bukser, gamle militærjakker fra overskudslageret ......

Mine søstre var diskere i pæne garbadine bukser, de gik på diskotek, mens jeg hang ud blandt venner der havde ølkasser på værelserne og vinflasker med stearinlys, ja sådan var vi så forskellige :))

Her i vinterferien blev minderne fra den dejlige ungdomstid vækket til live, da jeg besøgte Den gamle by i Aarhus :))

Der var fire lejligheder fra 70´erne og her i blandt en hvor der boede et kollektiv





Vækker billederne minder for dig?

18 kommentarer:

  1. Åh hvor hyggeligt.. Ja jeg kan godt huske... Mmmm

    SvarSlet
  2. Mon ikke :-) Jeg havde det nøjagtigt ligesom dig - i modsætning til min søster og min mor :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skulle altid gå bagerst, de andre synes jeg var lidt pinlig :))) men det var fint for mig!

      Slet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. He he,
    Glæder mig til at se det i den gamle by :-)
    Jeg har såmænd boet i kollektiv og været på ø- lejr ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også boet i kollektiv - skøn tid :)) Drømmer lidt om noget olde kolle, når den tid kommer :)
      Ø-lejr kom jeg desværre aldrig på!

      Slet
  5. Ja, det gør de - både lejlighederne og et pigeværelse med plakater som jeg så da jeg var der i december - jeg var disker, men som helt ung havde jeg da også en islænder :-)

    SvarSlet
  6. Jeg har også været lykkelig ejer af både islænder og garbadine bukser - husker med gru indtil flere par kassebukser :))

    SvarSlet
  7. Åh ja sikke tider - elskede min islænder og mine kassebukser :)

    SvarSlet
  8. Masser af minder. Jeg nåede alle tre 'genrer', inden jeg fyldte 20 år :-) Jeg har gået i islænder, hørt Røde Mor live, kørt på mc og gået på diskotek i Jomfru Ane Gade i Aalborg - joh, det var tider, var det

    SvarSlet
    Svar
    1. Har du været læderbisse hi hi, skønt du nåede det hele :))

      Slet
    2. det kan du tro. Når min mor kom hjem fra job, var parkeringspladsen fuld af motorcykler ;-)

      Slet
  9. Jeg havde også sådan en islænder. Den brugte jeg en Wrangler cowboyjakke udover. Og så skulle man have en metalkam i brystlommen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hold da op du har nærmet dig en af "læderjakkerne" ;))

      Slet
  10. Haha, det maa have vaeret lidt af et "kast tilbage til fortiden". Jeg kunne godt taenke mig at komme derover og se det.
    Min soester var ogsaa mere disco, travolta og satinbukser mens jeg rendte rundt i familiens aflagte som der blev tegnet lidt paa for at kostumisere. Ih, slut 70 start 80, herlige aar.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var virkelig hyggeligt og meget minderigt for mig at besøge netop den lejlighed ;))
      Håber du kommer forbi Aarhus en dag!

      Slet