Sider

onsdag den 5. september 2012

Ting tar´ tid

og det er ok for mig, så længe resultatet bliver godt!

Udfordringerne har været mange med Bredbånd, en hel del er blevet strikket, trevlet op og strikket på ny - alt i alt har jeg vel nærmest strikket 1 1/2 trøje.

Nå, men det er fortid nu og næsten glemt, for det er det endelige resultat der bliver husket.
Jeg vil mene, at det nok bliver sidste gang jeg strikker Bente Geil (måske), for vi er ikke helt enige om strikkefastheden ..... desværre!

FAKTABOKS
  • Model - Bredbånd
  • Design - Bente Geil
  • Størrelse - Et miks af S & M
  • Materiale - Geilsk bomuld - uld
  • Forbrug - 300 gram
  • Pind - 2½ & 3
  • Tilbehør - 17 knapper (som lige skal købes og syes i ;O)




25 kommentarer:

  1. Når enden er god, er alting jo godt - men det kan nogengange være lidt besværligt at nå til enden :-)
    Det er en flot model.

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt enig Susan, det er en skøn model ;O)

      Slet
  2. Når den sidste ende er hæftet,så kan man se enden på det hele :)
    Den er så flot,glæder mig til at se hvilke knapper du finder til den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror det bliver små røde perlemorsknapper - vi får se ;O)

      Slet
  3. Den er blevet super godt, nu vare det heller ikke længe før jeg starter, jasmins trøje er snart færdig så lige en uge til Gardersøen med beboer, og så må jeg igang :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. God fornøjelse, hyggeligt strik, men der er mange lange vrangpinde :O(( Men enden er god ;O)

      Husk at dobbelt tjekke strikkefastheden!!!

      Slet
  4. Den er ellers blevet flot! Håber du synes, den var sliddet værd.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og jo det var sliddet værd, jeg er vild med den.

      Slet
  5. Smuk ser den ud, så godt du holdt ud Kirsten.
    Og nu kan jeg se indlægget;0)

    SvarSlet
  6. Superflot! Men hvor er det da ærgerligt, at Bente og dig ikke er enige om strikkefasthed!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og ja meget irriterende for jeg er vild med hendes design!

      Slet
  7. Fantastisk flot strik du producerer, det ligner noget der er strikket på en maskine, hvem der bare kunne strikke så jævnt. Man kan overhovedet ikke se nogle "vrangriller".
    Synd at strikkefastheden driller dig, for Bente laver nogle fantastiske modeller og så er det utrolig rart at de fleste er stort set uden montering.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for roserne ;O)
      Ja, det er ærgerligt, for jeg er helt enig - skønne modeller.
      Så måske en dag, hvem ved ;O))

      Slet
  8. Hvor er den blevet flot, trods dine besværligheder :) eller måske i kraft af besværlighederne ;0))

    Jeg kan høre det ikke er strik for mig - jeg stikker ikke for udfordringen men for det meditative element :)

    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne!
      Det kunne nu godt være strik for dig, det går jo bare der ud af, bare du rammer den rigtige størrelse :))

      Slet
  9. Lige nu er jeg også ved at være overordentlig færdig med Bente Geil pga. vores uenighed om strikkefasthed... Men jeg hænger stædigt i, for Paneldebatten bliver bare så fin. Trods strik at ialt i ekstra forstykke og ærme...
    Din trøje er bare blevet så fin, såmdet var godt du kastede dig på hesten igen ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Paneldebatten er også rigtig fin - så hep hep til dig! Håber kampen ender lykkeligt :))

      Slet
  10. Hvor er den flot Kirsten - nu vil vi så bare se den på ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne, jeg lover at vise den på når knapperne er kommet i :))

      Slet
  11. Den er blevet utrolig flot !

    SvarSlet
  12. Wauw!! Den er da helt utrolig smuk!

    SvarSlet
  13. Den er virkelig flot med de røde kontraster. Knapperne skal du da selv lave og de kunne jo laves i en anden kontrastfarve fx. turkis. Okay det er frækt, men jeg tror det kunne se godt ud.

    SvarSlet
  14. Den er bare rigtig flot og jeg tror at den komme til at klæde dig med den røde kontrastfarve og ja strikkefastheden kan godt være noget af en udfordring. Min passer med maskeantal men aldrig med antal pinde, der har jeg flere på 10cm. Hvad angår en gul farve som du er i tvivl om, kan det da lade sig gøre at finde en gul som passer til dig, der findes jo både varme og kolde, men jeg er spændt på hvad du vælger.

    SvarSlet