Sider

tirsdag den 6. marts 2012

Farver - striber

Måske fordi jeg nu er i gang med strik nr. 2 uden nogen dikkedarer, kun sort - KEDELIGT 
drømmer jeg om strik i farver og striber 
og pludselig dukkede denne skønne sag op



Bente Geil startede ud med "Samlebånd"
 og den har nu vokset sig stor og smuk ;O)

Mit problem er at jeg HAR forsøgt mig med Bentes opskrifter - uden held - så jeg nægter at købe, for man kan kun få fingrene i opskriften med tilhørende garn ØV ØV og tre gange ØV.

Jeg må drømme videre om næste strikkeprojekt eller selv forsøge mig med en kopiudgave!

10 kommentarer:

  1. Det er bare ikke alle designere man kan finde ud af at strikke. Sproget i opskriften betyder rigtig meget synes jeg..
    Jeg har kun selv forsøgt mig én gang med BG. Det var topstykke, og den var ved at give mig grå hår selv om den egentlig var let nok at strikke.
    Mon ikke du kan finde noget tilsvarende på Rav.
    Ind og led med dig!

    SvarSlet
  2. Hvor er den skøn!

    Ih den gad jeg godt have :0)

    SvarSlet
  3. Jeg har set den flere gange på Geils hjemmeside og forstår så udemærket din betagelse af denne fine og glad trøje. Men, (ved godt at man ikke starter en sætning med, men..det er nu gjort ;o)) kunne du ikke have mere end et projekt kørende af gange. Så kan du jo gå lidt til og fra den sorte sag?

    SvarSlet
  4. Mit overordnede problem med BG´s opskrifter er primært at strikkefastheden er helt hen i vejret og så gider jeg ikke ligge inde med garn til 400-500 kr.

    SvarSlet
  5. Jeg giver dig ret,der er også en jeg vildt gerne vil strikke, men gidder heller ikke det med at garnet skal købes med. Prøv glade striber fra faster Mette ved godt at det ikke er en cardigan eller trøje men det kan det blive :0) med lidt længere ærmer :0)

    SvarSlet
  6. Den ser fin ud, men kan du ikke finde et mønster på en cardigan og selv putte lidt farve i ��
    Du er så god til at strikke og har strikket så meget så .........
    Selvfølgelig kan du det

    SvarSlet
  7. Den har jeg ogsaa kig paa. Den er laekker.

    SvarSlet
  8. Hvis du har et udtalt behov for farver og striber, hvorfor så ikke starte på Susies Tørklæde, som Kludemutter har vist frem i en flot, færdig udgave. Den er da ligetil at kopiere uden at investere i dyre opskrifter m. tilhørende garn, der ikke lige er brug for nu.

    SvarSlet
  9. Jeg faldt også pladask for den og er endt med at købe kittet til både samlebånd og paneldebat. Det irriterer også mig, at man er nødt til at købe garn til 400-500 kr. hver gang. Især fordi Bentes uld er det samme som supersoft, samme løbelængde, og samme struktur, men en helt anden pris, da supersoft kan fås hos Kenneth Weller til 150,- kr. for ½ kg. Jeg ville ønske at designerne bare solgte deres opskrifter uden garn. Jeg tror ikke nødvendigvis de ville tabe på det, for de ville sælge mange flere opskrifter.

    SvarSlet
  10. Tak for jeres søster/strikke solidaritet. Ja, jeg ved jo også at Holst sælger samme slags garn for 19 kr og BG koster over 50 kr for 50 gram.....
    Jeg vil kigge nærmere på glade striber og andre der kan bruges til en cardigan ala' Bredbånd :))
    Selve snoningen har jeg opskriften på, fra bogen Masker og mønstre, så så langt så godt :)

    SvarSlet