Sider

mandag den 11. april 2011

Den bedste bedøvelse til dato.

:O)

Tid til udskiftning af en plombe, ville for bare et par år siden betyde smerte for mig.

Indrømmer jeg er en "tøsetøs", jeg kan ikke med sprøjter, så valget ville absolut være - bor den gamle ud, uden bedøvelse - tak!

Smerte ja, men kun i en tid og det ville jeg overleve.

Men tiderne skifter og min søde tandlæge har "mirakel bedøvelses metoden" - en eller anden lille bitte stiftelignende dims hun sætter lige i tandkødet, hvorefter den giver et dryp i sekundet - det tager små 2 minutter og så er jeg så bedøvet, at hun kan rode, rage og bore, uden at jeg mærker det mindste - det er for mig en super bedøvelse :O)

Efter tandlægen, hvor den gamle sølvplombe blev skiftet til den fineste hvide plastfyldning, var jeg heldigvis stadig så bedøvet, at jeg for` vild og endte i Alstrøm der havde en pastamaskine for kun 150.- kr.


En to vupti, den kan jeg da bruge - ikke til pasta, men til Fimo. Jeg har set på nettet at de "proffe" bruger sådan en - så det skal prøves i dag :O)

2 kommentarer:

  1. Du har reddet min dag!! Intet mindre. Nu beder jeg bare til at min tandlæge her har sådan en dims, når jeg i morgen skal ned og have præpareret to tænder til kroner.... gys...

    Tænderne er såmænd pæne nok, men er efterhånden noget nedslidte, da jeg åbenbart skærer tænder om natten, og da jeg er træt af at se på mig selv i spejlet, har jeg taget "tyren ved hornene" og sagt til mig selv, at når andre kan, så kan jeg også!! Har selv været klinikassistent engang i tidernes morgen og assisteret ved utallige operationer, men når det gælder mig selv og nåle i munden, så er jeg den største kylling!!

    Det var da "heldigt" at du for vild :-) Det kan jo ske.

    SvarSlet
  2. Jeg krydser fingre for dig Fru Olsen :O) Min tandlæge har det præcis som os to med nåle, det tror jeg er et plus.

    SvarSlet