Sider

fredag den 10. september 2010

Aeolian Sjal




Jeg gik lidt i selvsving med "Agaverne" og kom derfor i garnnød. Jeg manglede kun aflukningen da de 100 gram var brugt.

FAKTABOKS:
  • Model - Aeolian Schawl
  • Design - Elizabeth Freeman
  • Materiale - Grignasco Merinosilk *
  • Garnforbrug - 112 gram (strikket med 2 tråde)
  • Rundpind - nr. 4
  • Størrelse - 180 x 90 (efter blok)

* Jeg bliver simpelthen nød til at slå et slag for dette garn! Det er så lækkert og blødt. Dejligt at strikke af og det bliver så fantastisk smukt når det er vasket! Og så er det billigt 100-120 kr for 100 lækre gram der løber 1400 meter.

Hvis du endnu ikke har arbejdet med Grignasco, så vil jeg anbefale dig at prøve - jeg er sikker på du vil blive lige så begrejstret som jeg - prøv det ;0))

7 kommentarer:

  1. Det er fantastisk flot! Og et dejligt stort sjal! Jeg har faktisk 100 gram af det garn liggende - måske jeg skulle strikke et sjal i Italien:-)

    SvarSlet
  2. Dit sjal er bare så flot, sikke et arbejde. Med hensyn til garnet så kan jeg kun give dig ret.

    SvarSlet
  3. Hvor er det smukt og dejlig stort :-)

    SvarSlet
  4. Tusind tak alle sammen!

    Irene: Gør det, du vil ikke fortryde. Pas på du ikke laver for mange Agaver, så du ender i samme situation som mig ;0))

    SvarSlet
  5. Hvor er det blevet smukt!
    Godt at du fik den sidste stump garn, så du kunne blive færdig.

    SvarSlet
  6. Det er virkelig smukt. Og garnet er da bare så lækkert, har selv strikket lace tørklæder af det.

    SvarSlet