Sider

mandag den 30. maj 2011

ØV dag og så alligevel!

Dagen startede godt, jeg blev vækket med tillykke, blomster og gave :O)

I dag ville jeg bare på arbejde, så brusebad og i tøjet på ingen tid - og så var jeg allerede flad som en fregne - kræfterne var brugt!

Øv øv, måtte igen melde fra og gå glip af vores elevers første mundtlige eksamen (heldigvis var det ikke mig der skulle ha` dem op).
Stadig influenzaramt, træt træt og ondt i det meste af kroppen - hmm det er da ikke en måde at fejre sin fødselsdag på :O(

Familien er heldigvis først inviteret til torsdag - så mon ikke det går!

Og så alligevel en dejlig dag, en masse fødselsdags hilsner og et "frit valg på alle hylder" kamera fra manden min :O)

Om det skal være et kompakt eller spejlrefleks - jeg aner det simpelthen ikke.
Jeg hælder nok mest til et kompakt, for det fungerer fint for mig, bare at kunne proppe det i lommen, tasken... så jeg har luret lidt på det her:


15 kommentarer:

  1. Jamen, rigtig stort tillykke med fødselsdagen. ( vi har bryllupsdag ;) )
    Hvor er det træls at du stadig er syg, syntes det er værre at være syg om sommeren end om vinteren!!
    Håber du når at blive frisk til du får gæster.
    Rigtig god fornøjelse med at vælge kamera :0))

    SvarSlet
  2. Til lykke med fødselsdagen! Dejlig gave du har fået af din mand, men synd du stadig er syg.

    SvarSlet
  3. Tillykke med fødselsdagen. Har du ikke mulighed for at prøve forskellige kameraer inden du vælger, det kommer nemlig i høj grad an på hvad du vil bruge det til. Min erfaring er at spejlrefleks tager bedre billeder end de små kameraer, men det fylder unægteligt mere i tasken, især når der skal flere optiker med. De små kameraer er til gengæld mere handy til snapshot og lignende. Der findes også en gruppe der hedder kompaktkameraer, de har næsten lige så mange muligheder som spejlrefleks men fylder mindre og har ikke udskiftelig optik.

    SvarSlet
  4. rigtig hjertelig tillykke med dagen, håber det bliver beder med helbredet ♥

    SvarSlet
  5. TILLYKKE med dagen søde Kirsten!!!
    Og god bedring, pas godt på dig selv (for vi skal ses allerede i næste uge:)) så håber jeg at du helt frisk til det)

    SvarSlet
  6. Stort tillykke med fødselsdagen, og god bedring til dig:-)

    SvarSlet
  7. Tak allesammen, både med tillykke og god bedring!

    Mariannel - tillykke med bryllupsdagen :O)

    Helle - hold da op hvor du er en skrapsak - jeg troede at de små digitale hed kompakt, men så har jeg også lært noget i dag :O) Jeg ved ikke lige om jeg sådan kan få lov at prøve de forskellige - men jeg tror da nok at jeg skal zoome ind på noget kompakt!

    Lidka - jeg lover jeg er der - SELVFØLGELIG - hygge i Rødovre skal jeg ikke gå glip af :O)

    SvarSlet
  8. Stort Tillykke med dagen Kirsten og rigtig god bedring med dig.Dejlig gave du har fået af manden din.

    SvarSlet
  9. Tillykke med dagen! Vejret var der jo ikke noget i vejen med ihvertfald...
    Rigtig god bedring, så du snart kan nyde gaverne!

    SvarSlet
  10. Tillykke med fødselsdagen!
    Sikke da en dejlig gave din mand har givet dig :-)
    Håber du finder et godt kamera.

    Og rigtig god bedring. Ærgeligt at være syg på sin fødselsdag :(

    SvarSlet
  11. Tillykke med fødselsdagen. Håber da du snart bliver frisk - og så er et kamera da slet ikke en dårlig gave.

    SvarSlet
  12. Tak tak igen :O)
    Ja det er en rigtig dejlig gave, jeg glæder mig også til jeg er frisk igen, så jeg kan komme ud og se de forskellige muligheder!

    SvarSlet
  13. Rigtig hjertelig tillykke med fødselsdagen. Godt du fik en okay dag, trods sygdom.

    Jeg kan klart anbefale et af de nye hybridkameraer - en blanding af kompakt- og spejlreflekskameraer. Det er ikke meget større end et kompakt kamera. Men du kan udskifte optikken/linsen. Du kan bruge det med de automatiske funktioner, som man gør med et kompakt, men du kan også bruge alle de manuelle indstillinger, som på spejlreflekskameraet.
    Det vigtigste, når man vælger kamera er kvaliteten af optikken. Sony bruger Carl Zeiss optik, og det er noget af det bedste man kan få.

    Jeg fik sådan et - Sony Nex5 - i fødselsdagsgave og det er SUPER.

    SvarSlet
  14. Tak Dorit
    Jeg har godt luret på dit og det er absolut med i mine overvejelser (for er der nogen der tager smukke billeder, så er det Fru Olsen :O). Jeg tror jeg skal en tur ud i virkeligeheden og mærke/føle og se, før den endelige beslutning!

    SvarSlet
  15. Det var ikke min mening at rette dig, og jeg kan se på fru Olsens indlæg at kært barn har mange navne - konklussionen må være at antallet af muligheder er mange. Ud over optikken bør du også se på hvor lang tid der går fra du trykker til billedet er taget, jeg har rystet mange billeder på den konto.

    SvarSlet