Sider

lørdag den 28. april 2012

Hvad sker der lige her?

Det plejer at blomstre så smukt, men jeg er da bange for at der er kommet en sygdom i vore Magnolietræ.





Kun fire knopper tror jeg bliver til noget ;O((

Det har ellers vokset sig stort og smukt.
Det er fuglenes tilholdssted for her sørger jeg for nødder og bolde, så vi kan sidde og betragte fra stuen.
Der udover er der mange mange meter lyskæder i træet, som bliver tændt i de mørke måneder.

Er du god udi den botaniske verden og har du et bud på hvad det her sørgelige syn betyder - modtager jeg meget gerne råd og eventuelt vejledning.

8 kommentarer:

  1. Ingen sygdom, bare frost

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder til at du ved hvad du taler om - tak, jeg håber du har ret.

      Slet
  2. Har jeg desværre ikke forstand på - men det ligner frostskader !
    Hvor er det ærgerligt - det er så smukt når det blomstre - øvøv , tror altså det blir fint til æste år :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber du får ret Marianne ;O)

      Slet
  3. Øv, og så vidt jeg ved, kan der stadig forekomme nattefrost i Danmark. Måske du skulle pakke de resterende knopper ind om natten :-)

    SvarSlet
  4. Hold da op, hvor er det godt hvis det "kun" er frosten, der har været på spil. Magnolia er et skønt, forårsbebudende træ med meget smukke blomster, så jeg håber det kommer igen.

    SvarSlet
  5. Katastrofe! Magnolia er ellers noget af det smukkeste og mest overbevisende, hvad angår håb om varmere tider! Lad os håbe det kun er en en-sæsons-katastrofe-ting..

    SvarSlet
  6. Det er frost--- om det kommer igen ved jeg ikke, men se tiden an det er mit bedste bud. Træer der først er etablerede har en formidabel evne til at komme igen. Det er ikke sådan at det står så det har stået i læ af hus eller hegn og nu er vokset ovenud og dermed mere i fare for en iskold frostvind. Hvis der ikke er grønt nogen steder kan du kradse med neglen i barken. Er den grøn i ledningstrådene er den levende er den brun og tør er den død og så klipper man tilbage til der er grønt.

    SvarSlet