Sider

onsdag den 1. maj 2013

Den 1. maj

den 1. maj står alle mennesker skulder ved skulder
de synger om frihed og lighed og broderskab
.................

Ja ja, man er vel ikke datter af en gammel socialdemokrat for ingen ting ;O))

Som barn husker jeg dagen, som den første dag i ankelsokker og sommerkjole!
Familierne mødtes på Blågårdsplads og i samlet flok fulgtes vi til Fælledparken anført af stærke mænd der bar de forskellige faner - jeg mindes med glæde :))

(det er mig i klapvognen ;)

Senere i mine ungdoms år, gik turen også altid til Fælledparken, men i 1984 den 1. maj (selvfølgelig) døde min far og siden da har jeg ikke haft lyst til at fejre dagen.

I stedet bruger jeg dagen på at mindes min far, som var socialdemokrat med stort S! Jeg har heldigvis mange og dejlige minder om en favnende, hyggelig og kærlig far.

Og heldigvis har jeg også levende minder!
Blomster i haven, som stammer helt tilbage fra min fars arbejdsplads - Artillerivejens Kaserne, hvor han fik lov til at tage en klump kæmpekonvaller, som blev sat i vores have.
Mín søster fik senere en klump af klumpen og ligeledes fik jeg senere endnu en klump af min søsters konvallerne, så hvert forår, når kæmpekonvallerne bryder jorden og hele sommeren hvor de står i blomst, sender jeg tanker til min far.


God 1. maj til jer alle ;O))




4 kommentarer:

  1. Det er altså et dejligt minde :0)

    SvarSlet
  2. Dejligt at have gode minder :)
    Varme tanker til,dig

    SvarSlet
  3. Tak i lige måde. Blomster er virkelig et fint minde!

    SvarSlet
  4. Et forsinket god 1. maj. Det er ikke noget jeg har beskæftiget mig med-- jeg ved at min mor bevidst ikke gjorde noget ud af det for der var en del socialdemokrater i familien og jo mere de fik ind under vesten jo mere skændtes de selvom de egentlig var enige og somme tider kom det til korporligheder, så hun valgte bevidst at politik ville hun aldrig diskutere i vores hjem. Den dag i dag ved jeg ikke hvad mine forældre stemmer men jeg ved de har en meget social indfaldsvinkel til alting så mon ikke de er socialdemokrater, når alt kommer til alt. Svigersønnen er vokset op i partiforening, så jeg kan godt " Når jeg ser et rødt flag smælde" den skråler han nemlig højt inderligt og pivfalsk for barnebarnet når det hyler. Så holder det op-- jeg er sikker på hun er musikalsk!!!! Hvad gør man ikke for at få far til at tie stille med den sang-- og så synger han forøvrigt altid forkert i 3. vers--- vist mest for at provokere datteren-- så jo-- god 1. maj.

    SvarSlet